emmiisliv.blogg.se

Hej! Heter Emma, är 23år, bor i Ödeshög tillsammans med två katter och min sambo. Har bott i Ödeshög i 2,5år, är ifrån Småland. Just nu pluggar jag till behandlingspedagog i Vimmerby, har ett år kvar. Jag kommer att videoblogga för det mesta :)

Kap verde

Publicerad 2014-05-04 08:52:49 i Allmänt,

jag och mitt hjärta åkte till Kap Verde 1 april, vilket snart är en månad sen vi kom hem. Kap verde är de bästa resmålet jag vart i antar jag. Ett speciellt land, som lockade mig mkt. för att tala om maten, så sjukt god!! Smakade blev så mkt smakrikare och fisken var väldigt god. Havet!! Turkost vatten, verkligen ett paradis om man bara är ute efter lugn och ro. vi följde med en lokal guide och utforskade ön, jätte spännande! Då vi fick bada med hajar, hoppa ifrån klippor, kolla in saltet, åkte igenom kåkstaden, där de fattiga bor. Där var det verkligen hyddor, det är bra att se sånt tror jag. 

har du varit i Kap Verde och vad tyckte du om landet? :) 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: i s a b e l l a w l

Publicerad 2014-05-04 09:41:21

Svar: Tack så jätte mycket!

Postat av: i s a b e l l a w l

Publicerad 2014-05-04 09:41:21

Svar: Tack så jätte mycket!

Postat av: VERONICA - modeblogg

Publicerad 2014-05-04 09:43:01

Åh har alltid velat åka dit, en riktigt dömresa för min del.. Verkar sååå underbart! :) Hoppas du får en grym söndag fina du, kramkram!

Svar: Åk! Inte alls dyrt heller :) rekommenderar ön Sal och hotell belorizonte :D.
Emma

Postat av: Rebecka

Publicerad 2014-05-04 11:18:03

Sv: Jag är inte så bra på att förklara vad filmen handlar om men du kan klicka här https://www.youtube.com/watch?v=sutgWjz10sM så kan du se trailen på filmen :)

Svar: Då ska jag genast kolla :)
Emma

Postat av: Felicia

Publicerad 2014-05-04 12:07:17

Men vad skönt, aldrig varit där men kanske blir ett resemål längre fram i tiden!

SV: Jag pluggar till kriminolog, ej kriminalare, kriminalare är lite annorlunda tänker jag mig :)

puss

Svar: Aha så pass :). Vad gör en sån då?
Emma

Postat av: bella

Publicerad 2014-05-04 13:42:45

jag håller i gruppsamtal med elever. Så jag går inte på gruppsamtal utan dem kommer till mig! :)

Svar: Jahhaaaaa då fattar jag :D
Emma

Postat av: KassandraPalma

Publicerad 2014-05-04 13:50:51

har aldrig vart där men skulle gärna vilja åka dit!! :)

Svar: Gör de :D billigt, trevligt o underbart hav :D
Emma

Postat av: Sofia

Publicerad 2014-05-04 14:12:59

Låter underbart. Har hört väldigt mycket bra om Kap Verde, hade gärna åkt dit. :)

Svar: Gör de, de är inte så dyrt och folket är jätte snälla :D
Emma

Postat av: johanna

Publicerad 2014-05-06 11:04:36

åh, skulle gärna åka till cap verde. låter nice!

Svar: Gör de! Du lär inte ångra dig :).
Emma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

23årig tjej, som bor på landet tillsammans med min sambo och våra två katter. Pluggar till behandlingspedagog och har ett år kvar att plugga.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela