emmiisliv.blogg.se

Hej! Heter Emma, är 23år, bor i Ödeshög tillsammans med två katter och min sambo. Har bott i Ödeshög i 2,5år, är ifrån Småland. Just nu pluggar jag till behandlingspedagog i Vimmerby, har ett år kvar. Jag kommer att videoblogga för det mesta :)

dagens tips

Publicerad 2014-05-19 17:04:08 i Emma tipsar,

#. Tusen gånger starkare
 
Signe är 15 år och går i nian. I klassrummet är hon nästan osynlig, då killarna där dominerar. Men en dag kommer en ny elev till klassen: Saga, en tjej med självförtroende och mental styrka. Hon är tusen gånger starkare än de andra och vågar ta plats på samma sätt som killarna. Signe och de andra blir nyfikna då saker och ting förändras i klassen. Saga utmanar både elevernas och lärarnas invanda mönster och ifrågasätter flickornas underordnade roll i klassrummet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

23årig tjej, som bor på landet tillsammans med min sambo och våra två katter. Pluggar till behandlingspedagog och har ett år kvar att plugga.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela