emmiisliv.blogg.se

Hej! Heter Emma, är 23år, bor i Ödeshög tillsammans med två katter och min sambo. Har bott i Ödeshög i 2,5år, är ifrån Småland. Just nu pluggar jag till behandlingspedagog i Vimmerby, har ett år kvar. Jag kommer att videoblogga för det mesta :)

Självförtroende boost

Publicerad 2014-05-05 18:10:45 i Allmänt,

När vi nyss läste om psykiatri, så sa vår lärare att vi skulle tänka tre positiva tankar om oss själva varje morgon eller varje dag. Jag tkr det är en väldigt bra idé och faktiskt så stärker man sitt självförtroende och dagen blir så mycket lättare. jag tänkte att jag skulle börja med det i denna bloggen. Nu utmanar jag er att göra likadant, att skriva tre positiva tankar om dig själv, på bloggen, eller bara tänka på det. Jag lovar att det är en bit på vägen! :).
 
Om ni skrivit tre postiva tankar om dig själv på bloggen, så skriv gärna, så jag också få se :D. 
 

 
 
 
#. Jag är väldigt positiv och sprider det till andra.
 
 
# Jag ställer gärna upp för andra.
 
 
# Jag är sjukt omtänksam.
 
 
 
 
 

Förändra världen och gör den positiv.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Catrine

Publicerad 2014-05-05 19:53:46

låter smart det måste ja göra:) hoppas allt är bra med dig med!:)

Svar: Jag mår utmärkt :D
Emma

Postat av: Johanna - A dream as a model ♥

Publicerad 2014-05-05 20:26:35

bra inlägg :D

Svar: Ja världen behöver bli mer positiv ;)
Emma

Postat av: tess

Publicerad 2014-05-05 22:08:43

Hoppas du haft en bra måndag ! ♡

Svar: Tack desamma :)
Emma

Postat av: Katta

Publicerad 2014-05-05 22:15:56

Läs gärna mitt inlägg om bästisar :D Läs inlägget här: http://jagkatta.horseworld.se/2014/05/05/hur-tycker-du-att-en-riktig-bastis-ska-vara/#respond

Kram!! :D

Svar: Absolut :)
Emma

Postat av: jessy

Publicerad 2014-05-06 09:24:09

SV; ja tack så mycket :D

Svar: Varsågod :) allt br?
Emma

Postat av: Felicia

Publicerad 2014-05-06 10:04:03

Att skriva när saker, bra och dåliga är altid bättre än bara tänka på dom!

puss

Svar: Ja precis :). Då har man nåt att blicka tillbaka till :)
Emma

Postat av: Maja

Publicerad 2014-05-06 12:21:07

Vilken mysig blogg du har!!
Jag tänkte att jag kunde skriva mina tre positiva saker om mig själv här i kommentaren, kändes enklare och effektivare för mig så :)

*Jag är enormt omtänksam och bryr mig mycket om allt möjligt

*Jag är effektivt engagerad i många saker

*Mitt humör reglerar väldigt snabbt och ofta, så jag kan bli glad på bara några sekunder men också ledsen, besviken, irriterad och sur lika snabbt.

Svar: Tack så mkt! :) härligt! Bra saker du har att vara stolt över :D. Du verkar vara en driven person!
Emma

Postat av: Elin

Publicerad 2014-05-06 12:21:44

Fin blogg! Kika gärna in på Elin och Jessicas podcast, på itunes. Kram!

Postat av: Elin

Publicerad 2014-05-06 12:21:44

Fin blogg! Kika gärna in på Elin och Jessicas podcast, på itunes. Kram!

Svar: Visst, de ska jag försöka att göra :).
Emma

Postat av: Denice Eriksson

Publicerad 2014-05-06 12:26:15

Sv: ja visst är den fin! :) kram

Svar: Jättefin! Läget då?
Emma

Postat av: Marran

Publicerad 2014-05-06 12:27:03

Vilket bra tips ! Själförtroendet stiger verkligen

SV:
Tack så mycket :)

Svar: Ja! :). Man blir påmind om man skriver ner dom och kan blicka tillbaka när man har en dålig dag :)
Emma

Postat av: Julia

Publicerad 2014-05-06 12:41:41

Ibland behövs lite positiva tankar! :)

Svar: Jajemen :)
Emma

Postat av: ♥ Evahle.se - må bra bloggen ♥

Publicerad 2014-05-06 13:35:38

Jättebra inlägg. :)

Svar: Tackar tackar :D
Emma

Postat av: Lina Holgersson

Publicerad 2014-05-06 14:28:58

<3 Kolla gärna in min tävling i bloggen där man kan vinna en valfri Victoria's Secret body mist.
http://linaholgerssons.blogg.se/

Svar: Visst :)
Emma

Postat av: xxcyberalienxx

Publicerad 2014-05-06 14:50:46

Sv: tack så mycket. :D

Postat av: Jarina

Publicerad 2014-05-06 15:11:17

Svar: Tack så mycket! :)

Svar: vsg :) läget?
Emma

Postat av: Jennifer

Publicerad 2014-05-07 08:28:06

Älskar psykiatri!

Vilka fina egenskaper du har! :)
Kram!

Svar: Tack så mkt :) allt bra med dig?
Emma

Postat av: Wilma Gunnari

Publicerad 2014-05-07 17:27:21

Sv: Tack så mycket! :D
Jätte bra inlägg
*Jag är alltid glad och försöker sprida glädje runt om kring mig
*Jag är väldigt envis så när jag har bestämt mig får något så gör jag det
*Jag är väldigt snäll och omtänksam

Hoppas du får en bra kväll :D

Svar: grymt bra ego boost :). du verkar vara en väldigt bra och driven tjej :) fortsätt så!
Emma

Postat av: Angelnrone

Publicerad 2014-05-10 15:13:21

Kära Du!
Det är något jag tipsar de som söker min hjälp inom vägledning. Det där kan man göra varje dag, om man kommer på något nytt som man inte har fått med tidigare, då fyller man bara på i boken. Till slut har man en hel lista eller som jag brukar säga köp en liten rar bok i din Älsklingsfärg som du sedan öppnar, så fort du börjar tvivla på något eller på dig själv, eller om du får någon kommentar och blir osäker på någonting, då är det bra att gå tillbaka och läsa om allt det man har skrivit om sig själv. Du vet väl om att varje människa är unik så även du! Du har fina egenskaper var rädd om dem! Ha en fin fortsatt helg! Angelnrone

Svar: Tackar :) själv så är jag också ett medium ;)
Emma

Postat av: Angelnrone

Publicerad 2014-05-10 16:06:01

jasså minsann....:)♥

Svar: Ja de är himla häftigt :) kan du spå?
Emma

Postat av: Angelnrone

Publicerad 2014-05-10 20:48:28

Du e för rolig kära du.....jag får ALLA information ovanifrån men kallar det inte att "spå"...Berätta lite om vad du kan härinne, det ska bli spännande. Jag väntar ivrigt:):)Angelnrone♥♥♥

Svar: Det räcker att jag ser en person så vet jag de mesta :)
Emma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

23årig tjej, som bor på landet tillsammans med min sambo och våra två katter. Pluggar till behandlingspedagog och har ett år kvar att plugga.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela